Грижа за четките: Дълбоко почистване

Здравейте момичета! Досега не сме засягали темата за грижата за четките и мисля, че е крайно време да напиша и някой друг ред за нея.  Та как почиствате четките си? Сигурна съм, че има хора, които въобще не го правят, а трябва! Както споменах и в предишния пост има два вида почистване на четките: ежедневно и дълбоко. Тук ще говоря за дълбокото почистване. То се препоръчва един път на една- две седмици. Тук може да видите как съхранявам четките си. Тъй като те са в непрекъснат контакт с въздуха, са изложени и на постоянно замърсяване с бактерии и няма как да не ги почиствам по-сериозно веднъж на седмица.
Продуктите, с които правя дълбоко почистване са бебешкия шампоан Johnson's baby и етилов спирт. Шампоана го има в дрогериите, а спирта може да го намерите в аптеките за 1-2лв.

Това, което правя аз:
1.В една прозрачна чаша слагам спирт колкото да покрие дъното.
2.След това добавям няколко капки шампоан.
3.Накрая доливам вода (да покрие основата на четката, но да не стига до дървената част на дръжката)
Топвам четката в чашката и правя няколко кръгчета в чашата. Тук прозрачната чаша помага да видя дали четката е успяла да се изчисти от мръсотията или не.
Ако преценя, че четките са с по-сериозни петна от грим ги оставям за няколко часа и след това отново правя кръгчета в чашата. След като преценя, че са  чисти ги изплаквам обилно с хладка вода и след това ги оформям както обикновено. Оставям ги да съхнат на чиста кърпа и на другия ден са сухи. По-добре е да ги оставате да съхнат под наклон, но аз така и не съм намерила начин да ги оставя така без да паднат.
Ако сте пропуснали поста ми за ежедневно почистване на четките може да го видите тук
И мисля, че това е всичко за дълбокото ми почистване на четките за грим. Надявам се да съм ви била полезна. Вие как почиствате четките си? Ще се радвам да споделите :)

No comments